OENE- Op Daltonschool De Bongerd te Oene hebben leerlingen en leerkrachten zich de laatste periode beziggehouden met een vernieuwingsslag betreffende de zaakvakken. De school heeft zich de laatste jaren al ontwikkeld betreffende gepersonaliseerd leren met behulp van een aantal digitale methodieken. Nu is daar een digitale methodiek zaakvakken (aardrijkskunde, biologie, geschiedenis, wetenschap en technologie) bijgekomen en afgelopen donderdag konden leerlingen, ouders en overige belangstellenden een eerste opbrengst bekijken in het beleefmuseum van de bovenbouw. De leerlingen hadden een eigen presentatie gemaakt betreffende een wereldster en hun lokaal ingericht als museum. Het museum kon rekenen op veel belangstelling. De leerkrachten geven aan dat de leerlingen hun daltonvaardigheden - zelfstandigheid, samenwerken en effectiviteit - goed konden inzetten en daarnaast onderzoeksvaardigheden hebben opgedaan. De school verheugt zich op de verdere inzet van deze werkwijze, “want als dit een eerste resultaat is, wat zal het dan wel niet opleveren als de leerlingen hier een paar jaar mee werken”, aldus het team.